Ny Kontor- og personalsjef på plass!

Bente Indergård er ansatt som Kontor- og personalsjef i Frosta kommune.

Bente kommer opprinnelig fra Klæbu, og hun flyttet tilbake til Trøndelag i juni 2020 etter å ha bodd i Gudbrandsdalen siden 1995.

Bente har erfaring fra både Sel og Ringebu kommune. Hun har de siste 8 årene frem til 2020 hatt ansvaret for kommunedirektørens stab, og ledet ulike fagområder, samt utviklings- og digitaliseringsprosesser. Dette gjelder arkiv, servicetorg, HR/personal, lønn, økonomi/regnskap, politisk sekretariat og IKT. Lederutvikling og lederstøtte har vært viktige oppgaver for Bente over lengre tid.

Hun arbeider i dag som HR seniorrådgiver i Domstoladministrasjon, men etter bare drøyt 8 måneder i stillingen kommer hun nå til Frosta kommune. Hun sier at hun savner kommunal sektor og det unike og viktige samfunnsoppdraget. Å jobbe i kommune er utrolig meningsfullt, sier hun.

Bente starter i stillingen 18. mai og gleder seg til å bli kjent med organisasjonen og ansatte i Frosta kommune.

Kommunedirektøren er svært glad for å få med Bente på laget. Hun har akkurat den erfaringen og kompetansen vi ønsket oss. Bente fremstår som en tydelig leder med god HR-kompetanse, sier Skjervø og legger til at Bente vil bli en viktig del av den strategiske ledergruppen i kommunen.